Op 14 maart 2013 gaat er een seminarie “Werken met Plezier” door

Op 14 maart 2013 gaat het seminarie “Werken met Plezier” door in Houthalen-Helchteren. Wie gaat er mee?

De organisatoren legden de sprekers enkele vragen voor betreffende het thema en peilden naar hun verwachtingen ten aanzien van het seminarie: dit zijn de mijne :-)

Foto%20Rudy%20Lefevre

 

Wat betekent ‘Werken met plezier’ voor u persoonlijk?

Jobvoldoening kennen, doen wat je graag doet en goed kan, achterom kijken en tevreden zijn, …

Ik geloof in wat ik doe en wil communiceren in en over de wereld waarin ik leef. Ik wil werken aan meer werkplezier voor mijn omgeving en mezelf.

Hoe geeft men in uw organisatie gestalte aan ‘Werken met plezier’? Wat doet men op het vlak van arbeidsmotivatie?

Bij AVEVE leiden we mensen op om ze steeds meer kansen te geven, we zoeken het talent bij iedereen en steunen het actief, we maken mensen bewust van zichzelf: van hun houding en/of hun talent. Maar we stimuleren ook goed leiderschap, respect voor elkaar, promoten coaching als een ‘kunst’. De laatste in het rijtje is het werk gewoon goed regelen. Zorgen voor vlotte werkmethodes, problemen oplossen, veel communiceren, best practices delen, praktische frustraties zoeken en wegwerken.

We maken werk van ‘aandacht voor persoonlijk contact’: voor klant, medewerker en franchisenemer. In een AVEVE-winkel mag een klant ‘tijd’ van de medewerker verwachten. Ook het omgekeerde geldt: bij AVEVE mag een medewerker tijd aan de klant besteden. En een franchisenemer, net zoals een interne medewerker, krijgt tijd en aandacht van de gesprekspartners bij AVEVE.

Wat was de voornaamste trigger om eraan te beginnen?

Mensen maken de resultaten en bereiken de doelen. Hoe beter mensen zich voelen, hoe beter de resultaten, in alle opzichten, zowel privé als op werkvlak. Ik geloof dat alle mensen in en rond een organisatie het beste en meest waardevolle van die organisatie is. Daarom wil ik ervoor zorgen dat alle medewerkers en franchisenemers van AVEVE Retail met z’n allen meer werkplezier hebben. Dit is een doel op zich.

Waarom vindt u deze topic geen overbodige luxe in tijden van crisis?

We vertrekken bij AVEVE Retail van een belangrijk adagio : ‘Het engagement van onze medewerkers bepaalt voor 1/3 de variantie in + en – van ons bedrijfsresultaat en dat engagement wordt voor meer dan de helft bepaald door het bedrijfsklimaat. ’Werkplezier is dus geen luxe maar een keiharde strategie. AVEVE wil enerzijds klanten meer plezier aan de liefhebberij leveren en AVEVE Retail wil anderzijds als organisatie voor de medewerkers en partners bouwen aan plezier op het werk.

Waarom moeten organisaties volgens u deelnemen aan dit seminarie?

Meer werkplezier krijgen is voor mij vooral een zaak van je eigen leven in handen nemen: controle over je eigen tijd, zelf invulling geven aan je werk, je eigen doelen maximaal kansen geven! Investeren in de NV ‘IK’ : work/life-balance, persoonlijke effectiviteit, zelfdiscipline, timemanagement, duidelijke doelen, heldere visie en scherpe strategie, netwerk, …

Bijblijven door deel te nemen aan dit soort van seminaries hoort absoluut bij investeren in zichzelf én de organisatie waarvoor ik met hart en ziel werk.

Wat hoopt u er zelf van op te steken, terug mee te brengen voor uzelf of uw organisatie?

Werkplezier is wat ik zelf ambieer en ik ben gedreven door alles wat mensen in beweging brengt. Ik wil mezelf vooruit helpen door hier aanwezig te zijn, bij te leren van anderen en te ‘beLEVEN’.

Meer info op http://www.werkenmetplezier.be/nieuws en http://jobs.hbvl.be/werken-met-plezier-in-limburg-?dosierid=30

Geef een reactie

