Waarom #werkplezier? AVEVE is people-business!

Werkplezier is een beetje een gevaarlijk woord. Het woord wordt zoals ‘kwaliteit’, of ‘motivatie’ soms te banaal of te hol gebruikt. Want iedereen knikt enthousiast en zegt het ‘te willen’ of ‘te hebben’ Maar niet iedereen wil of kan er consequent naar ‘handelen’. ‘Handelen’ is een werkwoord : creëren voor anderen of creëren voor jezelf. 
Ikzelf zie werkplezier als ‘de situatie waarin tijd en moeite onopgemerkt voorbijgaat omdat het vooruitzicht van de vrucht van je werk je voldoening schenkt’. Jobsatisfactie dus, maar dat is een te moeilijk woord.

 

Te lang voor één blog

 

Ik probeer in meerdere stapjes uit te leggen waarom werkplezier zo hoog op mijn agenda komt te staan …

  • Is het voor de klant dan?
  • Is het voor de medewerker of ondernemer dan?
  • Is het voor het bedrijf AVEVE dan?

 

Is het voor de klant dan?

 

AVEVE is people-business!

 

De winkels van AVEVE zijn in essentie een people-business. Wij, alle winkelmedewerkers en zelfstandige ondernemers, maken het verschil op de Belgische consumentenmarkt door 3 unieke beloftes.

  1. We beloven onze klanten te adviseren, gebaseerd op ondertussen 110 jaar ervaring uit land- en tuinbouw. We zijn specialist, en we geloven in kwaliteit : welk resultaat iemand ook wil bereiken in zijn of haar tuin, (samen) met zijn of haar huisdier of thuis al bakkend : geen enkele vraag hoeft bij AVEVE zonder antwoord te blijven. Dit is een vaste waarde, iedereen kan er zeker van zijn.
  2. AVEVE durft te beweren dat we meer plezier kunnen brengen bij iedere liefhebber : die klanten waarbij tuinieren, huisdieren verzorgen, of thuisbakken het hart sneller doet slaan. Iedereen op de winkelvloer van AVEVE deelt die liefde voor tuin-, dier- en bakplezier. We kennen er met zijn allen veel van, we begrijpen waar het over gaat, we zijn zelf liefhebbers en voelen de hartslag van de klant, … en we helpen graag. Wij willen en kunnen de liefhebberij van iedere klant verrijken, aanzwengelen en nieuwe wegen geven. 
  3. En, een beetje vriendelijkheid kost geen geld. Een beetje tijd voor de klant ook niet. Een goeiedag, goeieavond, bedankt en tot ziens, kan ik u helpen, … en een glimlach. Vindt iemand het product niet : we gaan wel met je mee. Weet iemand het eigenlijk zelf  niet zo goed : we hebben wel even tijd. Hulp nodig : wij steken een handje toe. Een persoonlijke touch, een persoonlijke service.

 

People-business is people : mensen dus, met een gevoel …

 

Dus : dit lijkt wel duidelijk. Mensen helpen tegen je zin : dat lukt niet. Adviseren zonder hart, de schijn van plezier hoog ophouden, … dit werkt niet. Of je doet het met een hart, of je doet het niet. Je voelt dit van 3 meter ver aan! Echt en vals laten geen twijfel.

Anderzijds : ook duidelijk. De energie uitstralen van je vak, mensen graag helpen, zelf warm worden van dat beetje plezier dat je kan geven. En genieten van de kennis en het advies dat je verspreidt. Dat creëert dankbare klanten!

Werkplezier, werkplezier en nog eens werkplezier. Als je het niet met plezier kan doen, dan is het onbegonnen werk.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s