Ook #werkplezier vraagt een beetje planning …

Vandaag, maandag, wordt een belangrijke dag. Ik weet het zeker. Vandaag brengen Lisette en Miranda onze aanpak ‘werkplezier’ terug een stapje hoger …

Alles moet toch een beetje zijn conceptuele aanpak krijgen, is het niet? Althans, dat denk ik toch …

Jobsatisfactie

De kern is werkplezier. Eigenlijk bedoelen we ‘jobsatisfactie’, maar werkplezier bekt beter. We hebben het niet over de pint achter het werk of vergadering, niet over de spaghetti-avond en ook niet over de personeelsuitstap of het franchisenemersfeest. Misschien wel over passie (maar toch weer niet de hobby), over bevlogenheid (maar toch voeten op de grond) of over bezieling (even geen religie hier).

‘Jobsatisfactie’, AKA ‘werkplezier’ dus.

In onze beleving heeft die kern van werkplezier 4 dimensies :

  1. Vooreerst : mensen die hun verantwoordelijkheid opnemen : voor hun bedrijf én zichzelf. Ze nemen hun regie in hun eigen hand.
    (voed talent)
  2. Een bedrijf met een identiteit : waarden, bedrijfscultuur, collectieve verbinding, authenticiteit, …
    (walk the talk)
  3. Middelen, processen, het werk gewoon goed regelen, opleiding, inspiratie, de zin van je eigen bijdrage begrijpen en ook zien, ….
    (investeer, leid op)
  4. Leiderschap, maar niet in de zin van “super-ego-helden” maar wel van “gewone mensen” die met een stimulerende leidende stijl vertrouwen wekken en een strategie realiseren. Kracht in plaats van macht.
    (ook leiderschap draagt een merk)

En dit als een mooie cocktail geschud doorheen de gekte van de dag!

Veel succes Lisette en Miranda, wij zijn hongerig … en ongeduldig …

Klik hier voor de basis-mindmap “conceptuele aanpak werkplezier”

Advertenties

2 reacties op “Ook #werkplezier vraagt een beetje planning …

  1. Mijn collega verheugt zich alvast op het schitterende dossier dat ze van Aveve zal krijgen .. Ja toch ?

    The greatest shop to work in

    We reiken onze Mercuriusprijs dit jaar uit aan de handelaar die het sterkste employer branding-project voorstelt. De onderneming die zijn reputatie zodanig opbouwt dat het bedrijf een geweldige plek is om te werken, en zo bijdraagt tot een beeld van de handel als dynamische, positieve werkplek.

    Dien je project in op http://www.mercuriusprijs.be voor 30 juni. Een onafhankelijke jury beoordeelt de ingezonden projecten en maakt op 16 november bekend wie zich de fiere winnaar van de felbegeerde Mercuriusprijs mag noemen. De jury buigt zich tijdens de zomermaanden over de dossiers, en maakt in september de shortlist bekend. Dan weet je meteen al of je in de laatste ronde zit.

    Inschrijven kan via http://www.mercuriusprijs.be .

    Meer informatie?
    maaika.dedoncker@comeos.be
    Tel: +3227880522
    GSM: +32477729003

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s