Het kantoor in je tas!

Reeds lange tijd zoek ik constant naar ‘de juiste methode’ om je tijd en taken te organiseren. Ooit begonnen met een prachtige salesmap voor mijn ‘baanwerk’, de pc liet me nadien het ene lijstje na het andere maken in volkswriter (jeetje, … wat is dat lang geleden) en nadien WordPerfect. Toen kwam filofax, de compaq aero met de eerste windows mobile (pffft), terug naar de klassieke agenda. Het journaalschriftje (met mijn eigen symbolen-methodiek in de marge) doet het tot op vandaag prima.

Maar sinds de komst van de smartphone voel je gewoon dat het nog beter kan : altijd en overal aan de tip van je vinger. Het is toch wel een uitvinding hè : zonder veel gedoe beheer je quasi alles op een toestelletje iets kleiner dan je portefeuille.

Zo ook je twitter-account, met bijhorende links die je zo op je schermpje tovert. De uitdaging van deze tijd is niet zozeer de info hebben, … maar wel de relevante info filteren. Even een zijsprongetje : de grote valkuil is de ‘afleiding’ natuurlijk. Nu ben ik even afgeleid!

Eentje sprong me direct in het oog : het kantoor in je tas, via een tweet van P. Creytens. Na een beetje zoeken vond ik een tweede ‘testimonial’ en het boek is onderweg. Ik heb zelden zo sterk het gevoel gehad : “dit wil ik ook wel eens proberen!” Waar je ook bent : thuis, op de ‘baan’, je eigen bureel, meeting, andere afdelingen van het bedrijf, één van de 250 winkels, congressen of opleidingen, … Maar vooral : “waar je zit te wachten op een ander” : altijd alles bij de hand!

Dit doe ik! Hier wil ik het fijne van weten!

Geef een reactie

